Î.S. „Administrația de Stat a Drumurilor” a semnat la data de 21 februarie 2020 contractul pentru reabilitarea drumului R34 Hîncești – Leova – Cahul – Giurgiulești, împărțit in două loturi, cu o lungime totală de 83 km.

   Acest contract este parte a Programului din Sectorul Drumurilor, iar suportul financiar pentru realizarea acestuia va fi asigurat de către Banca Europeană de Reconstrucții și Dezvoltare (BERD).

   Ca urmare a deschiderii publice a ofertelor, ce s-a desfășurat la data de 24 octombrie 2019 prin portalul de achiziții electronice al BERD (ECEPP), au fost recepționate șaisprezece (16) oferte pentru Lotul 1 și șaptesprezece (17) oferte pentru Lotul 2, de la următoarele companii / asocieri.

Nr.

Ofertant / Ţara

Lot 1

Lot 2

1

OZKA Insaat A.Ș. din Turcia

2

Sinohydro Corporation Limited din China

3

ONUR Taahhüt Taşımacılık İnşaat Ticaret ve Sanayi A. Ş. din Turcia

4

IA Vozrojdenie S.A. din Rusia

5

Asocierea dintre GBS – Infrastructural Construction AD și Roads and Bridges Ltd. din Bulgaria 

 

6

SOGUT Insaat A.Ș. din Turcia

7

Asocierea dintre North West Construction LLC din Azerbaijan și Qatar Building Company" GENERAL PARTNERSHIP COMPANY din Qatar

8

China Road and Bridge Corporation din China

9

Asocierea dintre OJSC Road-building Trust No.2, Gomel și OJSC Construction mounting trust N.8 din Belarus

10

China Railway 14th Bureau Group Co., Ltd. din China

11

Asocierea dintre Ek-Pet Insaat San. Taah. Ve Tic. Ltd. Sti. și ASLAN Yapi ve Tic. A.Ş. din Turcia

12

Asocierea dintre Yenigün İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş., Özdemir Inşaat Turizm Enerji Sanayi ve Ticaret A.Ş. și OZCE Insaat Sanayi ve Ticaret Ltd. STI. din Turcia

13

Asocierea dintre GOCAY Insaat Taahhut ve Ticaret A.Ș. din Turcia și MAQRO Construction LLC din Georgia

14

Rizzani de Eccher SPA din Italia

15

Asocierea dintre Ingstroyengineering Ltd din Bulgaria, Todini Construzioni Generali SpA din Italia și Sine Midas Story LLP din Kazakhstan

16

Automagistral Pivden LLC din Ucraina

17

Ozaltin Inșaat Ticaret ve Sanayi A.Ș. din Turcia

   Licitația s-a desfășurat utilizând portalul de achiziții electronice (ECEPP) al BERD,  în conformitate cu procedurile stabilite și regulile de achiziții ale Băncii, iar criteriile, în baza cărora s-a efectuat evaluarea Ofertanților, au fost axate pe capacitatea financiară a companiilor (resurse financiare disponibile, cifra de afaceri, etc), experiența în lucrări de construcție similare, capacitatea personalului și disponibilitatea echipamentului necesar executării lucrărilor. Astfel, ca urmare a procesului de evaluare, s-a  decis adjudecarea Contractului de lucrări  în valoare totală de 28 607 136,38 Euro pentru Lotul 1 și 27 888 132,03 Euro pentru Lotul 2 companiei  OZKA Insaat A.Ș. din Turcia, oferta căreia corespunde în mod substanțial cerințelor stabilite în Documentele de Licitație și care a demonstrat că deține capacitatea necesară pentru a începe și a desfășura corespunzător lucrările.

   Condiţiile generale utilizate pentru realizarea contractului sunt Condițiile Armonizate ale Băncilor  elaborate de Federația Internațională ale Inginerilor Consultanți, versiunea FIDIC 2010.

   Din momentul emiterii ordinului de începere a lucrărilor, timpul planificat pentru finalizarea acestora este de 915 zile şi 365 zile pentru Perioada de Notificare a Defecţiunilor (perioada de garanţie).

   Drumul Naţional R34 începe de la vest de Hîncești, unde se ramifică de pe drumul R33 prin Leova, Cantemir și Cahul spre Slobozia Mare, intersectîndu-se cu M3 în partea de nord a portului Giurgiulești. Acesta are o lungime de 167.6 km și străbate în direcția Sud, Sud-Vest pînă la Cantemir, de unde continuă până la sudul localității Slobozia Mare.

   Lucrările sunt împărțite în două loturi care urmează a fi efectuate simultan și cuprind:

   Lot 1: Secțiunea vizată de contract are o lungime de aproximativ 42.2 km, începînd de la oraşul Hînceşti, continuînd spre satul Cazangic. Drumul existent este în mare parte cu două benzi și îmbrăcăminte rutieră din beton asfaltic. Reabilitarea va urma, în general, ampriza existentă, cu îmbunătăţiri geometrice limitate pentru a elimina riscurile sau pentru a evita zonele supuse eroziunii severe a solului. Principalele intersecții vor fi reconstruite ca sensuri giratorii pentru a îmbunătăți siguranța rutieră. Reabilitarea include reconstrucția sistemului rutier, demolarea și construirea de podețe, construirea de facilități de drenaj, relocarea liniilor de utilități după cum este necesar și după cum este definit în Planșe, Caietul de Sarcini și Devizul General de Cheltuieli. Secțiunile supuse reciclării la rece sau construite din nou vor fi determinate în funcție de ampriza existentă a drumului și de parametrii care trebuie realizaţi pentru drumul reabilitat. Trebuie să fie furnizate dispozitivele de siguranță rutieră, cum ar fi parapet metalic la marginea drumului, marcarea și semnalizarea, staţiile de autobuz, treceri de pietoni, semafoare, trotuare etc.

   Lot 2: Secțiunea vizată de contract are o lungime de aproximativ 40.7 km începînd de la satul Cazangic spre orașul Cantemir. Drumul existent este în mare parte cu două benzi și îmbrăcăminte rutieră din beton asfaltic. Reabilitarea va urma, în general, ampriza existentă, cu îmbunătăţiri geometrice limitate pentru a elimina riscurile sau pentru a evita zonele supuse eroziunii severe a solului. Principalele intersecții vor fi reconstruite ca sensuri giratorii pentru a îmbunătăți siguranța rutieră.    Reabilitarea include reconstrucția sistemului rutier existent, demolarea și construirea de podețe, construirea de facilități de drenaj, relocarea liniilor de utilități după cum este necesar și după cum este definit în Planșe, Caietul de Sarcini și Devizul General de Cheltuieli. Secțiunile supuse reciclării la rece sau construite din nou vor fi determinate în funcție de ampriza existentă a drumului și de parametrii care trebuie realizaţi pentru drumul reabilitat. Trebuie să fie furnizate dispozitivele de siguranță rutieră, cum ar fi parapet metalic la marginea drumului, marcarea și semnalizarea, staţii de autobuz, treceri de pietoni, semafoare, trotuare etc.

   Supervizarea executării lucrărilor de reabilitare

   În contextul asigurării controlului calității, pe parcursul execuției lucrărilor de reabilitare a sectorului de drum menționat mai sus, în cele ce urmează va fi selectată o companie de supervizare căreia i se va atribui rolul de ”Inginer” în cadrul contractului FIDIC.