Lucrările de construcție a podului peste râul Bîc și pasajului peste calea ferată pe drumul național M1 Frontiera cu România – Leușeni – Chișinău – Dubăsari – frontiera cu Ucraina, km 95-96 au fost finalizate.

Circulația pe pod a fost deschisă oficial de către Prim – ministrul Republicii Moldova, Natalia Gavrilița, reprezentanții Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Administrației de Stat a Drumurilor și INSP.

„Un rol important în accelerarea lucrărilor la acest obiect de infrastructură l-a avut noua administrație a ASD și viceprim-ministrul Andrei Spînu care au ținut la control proiectul din prima zi a noului Guvern. Ne-am asigurat că responsabilii de implementarea proiectului și autoritățile colaborează pentru a finaliza lucrările cu responsabilitate și cât mai rapid. Pe mai multe șantiere veșnice, moștenite de la guvernările precedente, se atestă o înviorare și cred că în primăvară lichidăm restanțele și pornim șantiere noi”, a comunicat Natalia Gavrilița.

Deschiderea podului face parte dintr-un proiect mai amplu, care prevede lărgirea porțiunii de centură M1 Pruncul-Cricova la patru benzi, construcția unei intersecții denivelate cu strada Petricani, construcția unor benzi de virare la stânga sub podul inaugurat azi, pentru a separa fluxurile de transport.

„Construcția podului peste râul Bîc și a pasajului peste calea ferată este un proiect complex, strategic important pentru infrastructura Republicii Moldova. Scopul acestuia este de a minimiza ambuteiajele din zonă și de a dispersa traficul. Elementele de rezistență ale podului sunt proiectate pentru 100 de ani”, a declarat Directorul general interimar al ASD, Sergiu Bejan.

Proiectul a inclus reabilitarea podului peste râul Bâc cu 4 deschideri și o lungime de 80 metri și a pasajului peste calea ferată cu 3 deschideri și o lungime de 60 metri.

Lucrările au o valoare de 71 milioane de lei, fiind finanțate din fondul rutier.