În acest scop, a fost instituită Comisia de recepție la terminarea lucrărilor formată din reprezentanți ai Administrației de Stat a Drumurilor, Ministerului Infrastucturii și Dezvoltării Regionale, INSP, companiei de proiectare și alte entități conexe, care a stabilit că lucrările sunt efectuate complet și calitativ, conform proiectului de execuție, caietului de sarcini și normativelor în vigoare.
Pentru locuitorii satelor Chirsova, Congaz, și Svetlîi din UTA Găgăuzia, și cei din raionul Taraclia, satele Balabanu, Aluatu și Chirilovca sectorul de drum reabilitat înseamnă acces către gospodării, treceri de pietoni, în special în zona școlilor și grădințelor, construcția și reconstrucția stațiilor de autobuze, toate acestea fiind executate conform normelor în vigoare. Astfel, locuitorii vor merge pe un drum proiectat și executat conform standardelor europene.
Alte lucrări executate de către compania LLC Automagistral Pivden, pentru reabilitarea tronsonului de la km 96+800- km 151-200, se referă la :
- reabilitarea a 54,4 km a sistemului rutier;
- construcția trotuarelor;
- lucrări de construcție a podurilor și podețelor;
- efectuarea lucrărilor a sistemului de evacuare a apelor pluviale.
De asemenea, pentru creșterea nivelului de siguranță a participanților la trafic, au fost instalate peste 845 indicatoare rutiere și aplicarea marcajului rutier.
Sursele de finanțare a întregului proiect sunt, bani alocați din împrumutul acordat Guvernului Republicii Moldova de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare.
Menționăm că, reabilitarea acestui sector face parte dintr-un proiect amplu de reabilitare a drumului M3, care duce spre Giurgiulești. Analizând întreg traseul M3 Chișinău – Comrat – Giurgiulești – frontiera cu România ca punct strategic de a uni capitala cu portul Giurgiulești, „Administrația de Stat a Drumurilor”, a depus tot efortul ca tronsonul dat să fie deschis circulației pe anumite sectoare până la finele acestui an.