S-au finalizat lucrările de reparație la podul amplasat pe drumul expres M1, situat la frontiera cu România – Leușeni – Chișinău – Dubăsari – frontiera cu Ucraina, km 0. În acest sens, a avut loc recepția la terminarea lucrărilor. 

Comisia de recepție, formată din reprezentanți ai Administrației de Stat a Drumurilor, companiei de proiectare, antreprenorului și DRDP Iași, a constatat că lucrările au fost executate conform standardelor de calitate impuse, respectând proiectul de execuție și normativele în vigoare. Astfel, circulația rutieră și pietonală pe pod a fost redeschisă cu succes.

Menționăm că, în cadrul proiectului, au fost efectuate lucrări de reparație la calea podului, suprastructura și infrastructura acestuia. Lucrările au inclus:

  • consolidarea pilei și albiei cu piatră brută;
  • consolidarea sfertului de con cu beton armat;
  • colmatarea etanșeității dintre betoane la sfertul de con;
  • consolidarea cu anrocament a sfertului de con;
  • hidrofobizarea intradosului suprastructurii;
  • așternerea stratului din beton asfaltic;
  • montarea parapetului de siguranță;
  • instalarea rosturilor de deformație;
  • aplicarea marcajului rutier;
  • montarea indicatoarelor rutiere.

Podul peste rîul Prut, M1, km 0, are o lungime de 163,6 m și lățimea de 8,84 m, dintre care partea carosabilă constituie 7 m, iar cele 2 trotuare câte 0,7 m fiecare.

Valoarea acestui proiect este de circa 27 mln lei, bani alocați din mijloacele Fondului Rutier.

Menționăm că, în anul 2022, podul de șosea supus reabilitării a fost traversat de aproximativ 763.000 de autoturisme, 297.000 de camioane și 46.000 de autocare, iar numărul total de pasageri care au tranzitat podul a fost de aproximativ 3,8 milioane. Aceste cifre reflectă importanța și utilizarea intensă a acestui pod în transportul rutier, evidențiind nevoia urgentă de reabilitare pentru a asigura siguranța și eficiența continuă a infrastructurii.

Acest pod este de o importanță strategică majoră pentru Republica Moldova, contribuind în mod considerabil la mobilitatea, transportul de mărfuri și persoane, precum și dezvoltarea comerțului dintre țara noastră și România. Finalizarea cu succes a acestor lucrări de reparație aduce beneficii semnificative în ceea ce privește siguranța și eficiența transportului rutier pe acest traseu strategic.