Conducerea ASD a vizitat 3 sectoare experimentale executate pe drumul M5 Frontiera cu Ucraina – Criva – Bălți – Chișinău – Tiraspol – frontiera cu Ucraina, pe care au fost implementate trei tehnologii diferite pentru protecția îmbrăcăminții rutiere din beton de ciment.

Conform tehnologiei tradiționale, la reparația imbracaminții din beton de ciment este necesar de a aplica un strat de beton asfaltic de minim 17 cm, pentru a exclude oglindirea rosturilor, care formează crăpături pe suprafața  rutieră și cauzează degradarea acesteia,  ceea ce presupune costuri mari.

În cadrul experimentelor, au fost implementate tehnologiile de îmbunătățire a betonului de ciment pe 3 secțiuni de câte 1 km, prin tăierea rosturilor, aplicarea stratului de slaresil și armarea cu geogrile.

A fost identificat că tehnologia de tăiere a rosturilor în beton asfaltic deasupra rosturilor existente în betonul de ciment și colmatarea acestora este cea mai rentabilă și eficientă, pentru ca permite micșorarea grosimii stratului de beton asfaltic de la 17 cm la 5 cm. 

“Scopul nostru este să sporim confortul și siguranța la trafic, precum și să creștem calitatea și termenul de serviciu a drumurilor naționale. Vom depune toate eforturile pentru ca participanții la trafic să beneficieze de drumuri bune”, a comunicat directorul general interimar al ASD, Sergiu Bejan.

Tehnologia stabilită experimental ca fiind cea mai eficace va fi implementată pe tronsoanele de drum naționale cu îmbrăcăminte rutieră din beton ciment.